Het Event voor de Praktijkmanager 2020

Het Event voor de Praktijkmanager
Vrijdag 9 oktober 2020, Prodentfabriek Amersfoort

 

De alweer zesde editie van het Event voor de Praktijkmanager vindt plaats in de Prodentfabriek te Amersfoort

 

 “Waardevol”

Want over “waarde” gesproken: van onschatbare waarde is natuurlijk de manager van de tandheelkundige praktijk, die alle neuzen dezelfde kant op moet krijgen. De Praktijkmanager zorgt er immers voor dat het reilen en zeilen in de praktijk soepel verloopt. Dat vereist souplesse en flexibiliteit, tactisch vermogen, empathie, collegialiteit en eensgezindheid, om enkele zaken te noemen.

Al deze “waardevolle” eigenschappen worden op het Event voor de Praktijkmanager uitvoerig belicht door onze even zo waardevolle en kundige docenten.

Van de “waarde” van een eensgezinde, gemotiveerde praktijk (Gerben van Driel), aansturing en collegialiteit (Danielle de Jonge) en het akoestische visitekaartje (Annemieke van Rhee) tot gezonde feedback (Jolanda van Boven), alle aspecten die het beroep van Praktijkmanager zo waardevol maken, komen op dit speciale event aan bod.

09.30 uur – 10.30 uur Plenair: De Human2Human aanpak voor extreem tevreden medewerkers – Danielle de Jonge
10.30 uur – 11.00 uur Pauze
11.00 uur – 13.00 uur Workshopronde 1
13.00 uur – 14.00 uur Lunchpauze
14.00 uur – 16.00 uur Workshopronde 2
16.00 uur Afsluiting

PLENAIR

De Human2Human aanpak voor extreem tevreden medewerkers.
One size fits none. Zeker als het gaat om het tevreden houden van medewerkers! Ze verwachten – en verdienen – échte aandacht, vanaf het moment dat ze bij de praktijk komen werken tot en met de jarenlange samenwerking die volgt. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van collegialiteit, aansturing en tevredenheidsonderzoeken. In deze presentatie laat Daniëlle de Jonge je zien hoe jij dat vormgeeft voor jouw team.

Danielle de Jong
Danielle de Jonge helpt professionals en ondernemers om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. De stijl van haar presentaties, workshops en boeken is nuchter, heel erg praktisch en met humor. Het doel: klanten helpen zich onderscheidend te profileren en op doeltreffende wijze klanten te vinden en houden.

WORKSHOPS

Workshop 1: Is jouw stem ook toe aan een workout? door Annemieke van Rhee
Besteed jij ook tijd aan: Hoe zie ik eruit? Hoe kom ik over? Hoe kan ik mij goed voelen? Maar luister je weleens naar jezelf? Hoe klink je in gesprekken? Komt jouw verhaal over?

De eerste indruk die je afgeeft, is vaak met je stem. Jouw verhaal kan nog zo goed zijn, maar als deze niet overeenstemt met je stem en met je houding, kan de inhoud ervan verloren gaan. Je gebruikt je stem de hele dag door, zowel bij het omgaan met collega’s, klanten/patiënten en hun familie als om gehoord te worden tijdens bijvoorbeeld werkoverleggen en besprekingen…

Je stem is je akoestische visitekaartje. Tijdens deze workshop leer je hoe je jouw communicatiekracht kunt vergroten met je stem en met je houding. Ook besteden we aandacht aan overtuigingstechnieken en hoe je deze effectief kunt gebruiken in combinatie met je stemgebruik.

Annemieke van Rhee
Annemieke van Rhee leidt deze workshop.

Zij heeft als stemcoach/logopediste al veel bekende sprekers en minder bekende sprekers met succes geholpen bij hun stem- en presentatietechnieken. Zij vertelt je graag over de kracht van je stem.

Workshop 2: Hoe krijg je de praktijk eensgezind, enthousiast en gemotiveerd? door Gerben van Driel
Zoveel mensen, zoveel meningen. Dat is in de tandartspraktijk niet anders. Op een plek waar totaal verschillende professionals met totaal verschillende interesses en belangen werken. Aan jou, als praktijkmanager, de dankbare taak om daar één effectief geheel van te maken. En ze het liefst te motiveren gezamenlijk de praktijk een stap verder te brengen.

Aan goede ideeën ontbreekt het niet. Maar hoe krijg je de praktijk daarin mee? Het antwoord op die vraag staat in deze workshop centraal.

Gerben van Driel
De workshop wordt verzorgd door Gerben van Driel.

Hij begon zijn carrière in het bedrijfsleven en werd vervolgens programmamaker en TVpresentator. Daarvan leerde hij hoe je een krachtig verhaal maakt en vertelt en hoe je een kijker overtuigt zijn tijd aan jouw programma te besteden. Maar óók om mensen binnen organisaties te overtuigen om gezamenlijk de schouders onder een gemeenschappelijk doel te zetten. Dat intrigeerde hem zo dat hij besloot voortaan mensen, teams en organisaties te helpen hun doelen te bereiken met krachtige, overtuigende en constructieve communicatie.

Workshop 3: Feedback geven door Liesbeth den Hollander
Je ziet ongewenst gedrag of een verkeerde aanpak bij een collega. Een situatie die vraagt om feedback. Hoe ga ik dat nou zo brengen dat mijn collega zich niet aangevallen voelt? Hoe pak ik feedback zo aan dat het bij de ander voelt als hulp in de plaats van kritiek?

Daar gaan we in deze interactieve workshop mee aan de slag. Aan het eind van de sessie heb je twee verschillende aanpakken gezien en geoefend die jezelf vervolgens in de dagelijkse praktijk toe kunt passen. Een workshop waar je energie van krijgt en tools waar je morgen mee aan de slag kunt.

Liesbeth den Hollander
Liesbeth den Hollander werkte 25 jaar in diverse management- en directierollen binnen de leisure-industrie en startte in 2013 met haar trainingsbedrijven The Bridge en Medior Didact. Haar expertisegebieden beslaan leiderschap, management, verkoop en communicatie. Deelnemers aan haar trainingen ervaren haar als positief en energiek , een trainer die je vanuit de bewustwording aanzet tot actie.

Workshop 4: Casuïstiek spreekuurtje door Jolanda van Boven
Elk jaar is zij bij ons een terugkerend fenomeen, juridisch adviseur Jolanda van Boven. Een feest wanneer zij op het podium staat: met maar één sheet vult Jolanda samen met het publiek ruim een uur. Daarom dit jaar geen voorbereiding voor haar workshop, maar Casuïstiek die door jouzelf aangedragen wordt.

Jolanda van Boven
Jolanda van Boven heeft een juridische adviespraktijk. Zij is gespecialiseerd in het gezondheidsrecht, waarbij zij zich richt op zorgaanbieders in de eerste- en tweedelijns gezondheidzorg, met expertise op het gebied van privacy in ketensamenwerking. Dit betreft zowel ketensamenwerking in de gezondheidszorg als in het publieke domein, zoals Centra voor Jeugd en Gezin, Openbare geestelijke gezondheidszorg en Veiligheidshuizen, waarbij zij zich onder andere bezighoudt met de aanpak van relationeel geweld en kindermishandeling.

Vrijdag 9 oktober 2020, Prodentfabriek te Amersfoort
Ontvangst van het Event is om 09.30 uur, waarna we om 10.00 uur van start gaan. Het Event eindigt rond 16.30 uur.

Bereikbaarheid en parkeergelegenheid
De Prodentfabriek is gemakkelijk bereikbaar via het openbaar vervoer en ligt op 12 minuten lopen van station Amersfoort Centraal. Daarnaast is onze locatie per auto goed bereikbaar door de nabij gelegen snelwegen A1 en A28. Parkeren kan in de nabij gelegen parkeergarage Eemplein. Parkeerkaarten zijn slechts € 6,50 voor 24 uur parkeren. Tevens zijn er diverse hotels gevestigd op loopafstand.

Nog geen reacties geplaatst

Sorry, the comment form is closed at this time.