Cursus Omgaan met angstige patiënten voor de balie-assistent

Als een angstige patiënt zich bij een tandartspraktijk meldt is het eerste contact meestal met de balie-assistent. Dat kan aan de telefoon zijn, per mail of aan de balie. Omdat angstpatiënten vaak al veel hebben moeten overwinnen om de eerste stap naar de tandarts te zetten is het extra belangrijk dat de balie-assistent weet hoe ze het best met deze patiënten om kan gaan.

 

Veel patiënten zijn immers angstig! Dat geldt voor kinderen en voor volwassenen. En ook als de patiënt na de behandeling weer terugkomt bij de balie kan ze een grote rol spelen bij de opvang van de patiënt.

 

Docent
Dyonne Broers

In deze cursus leer je met een aantal eenvoudige tips angst snel te herkennen en leer je wat handig is om te zeggen en wat juist niet. En zo te helpen bij het verminderen van angst. Deze tips helpen ook om angst te voorkomen, dus ze kunnen bij bijna iedereen toegepast worden.
Verder zullen we een aantal bijzondere situaties bespreken, die het gevolg kunnen zijn van angst: patiënten die boos of onredelijk worden, patiënten die niet meer terugkomen, patiënten die bijna niets zeggen etc. Als je weet waar het gedrag vandaan komt, is het al makkelijker er goed mee om te gaan.

Na afloop van de cursus:
- weet je hoe je angst bij patiënten (of hun ouders) kunt herkennen
- weet je wat je kunt doen om angst te verminderen of te voorkomen
- weet je hoe je patiënten kunt voorbereiden op een behandeling die ze eng vinden.
- weet je hoe je patiënten kunt opvangen na een behandeling.

Amersfoort e.o.
maandag 1 februari 2021

Amersfoort e.o.
maandag 12 april 2021

Studiebelasting
Totale studiebelasting is: 6 uur

Ingangsniveau
Werkzaam in de tandheelkundige praktijk

Certificaat
Na afloop van deze cursus, ontvangt u – als bewijs van deelname – een certificaat

Doelgroep
Balie Assistenten

Accreditatie

Nog geen reacties geplaatst

Sorry, the comment form is closed at this time.