Omschrijving

Winnen en behouden van blije patiënten
– Gastvrij werken in de mondzorgpraktijk –

Aan de balie heb je een patiënt aan de telefoon, met een klacht over zijn rekening. Je ziet dat er nog 3 wachtenden onder te knop zitten. Voor je balie staan inmiddels al 2 mensen te wachten om een vervolgafspraak te maken – zichtbaar ongeduldig. En dan komt ook nog een van de tandartsen naar je toe dat je “nu eerst” iets moet regelen.
 
In de behandelkamer waar jij assisteert loopt het programma uit, staat een pijnklacht tussendoor gepland en zie je dat de volgende patiënt dat hele bange meisje is. Dat meisje dat altijd zoveel tijd en energie van jou en de tandarts vraagt. Hoe moet je dat nu doen terwijl de tijdsdruk zo hoog is..?
 
De uitdagingen waar je in de gemiddelde mondzorgpraktijk tegenaan loopt zijn vaak groot. Bovenstaande situaties herken je ongetwijfeld. Het zijn vaak heel veel ballen die jij in de lucht moet houden.
 
Hoe doe je dat en hoe voorkom je dat er ballen vallen? Hulp komt misschien wel uit onverwachte hoek: jouw gastvrijheid helpt!
 
Met jouw gastvrije houding bezorg je de patiënt een goed gevoel. Een positieve ervaring, die ervoor zorgt dat deze patiënt graag terugkomt en dat hij enthousiast praat over jullie praktijk. Gastvrijheid en persoonlijke aandacht zijn daarbij belangrijke voorwaarden. En jouw rol is van groot belang!
 
In deze cursus richten we ons op de uitdaging om gastvrij te werken in een drukke mondzorgpraktijk. Met de focus op jou en jouw rol daarin: hoe ben en blijf jij gastvrij? Hoe bewaak je, gastvrij, je grenzen? En wat levert dat op voor de patiënt, de praktijk en vooral voor jezelf? Een echte eyeopener!

Pauline Sterenborg docent bij Dental Best Practice

Pauline Sterenborg
Tandarts

Bijna 30 jaar heb ik als tandarts gewerkt in mijn eigen praktijk. Vanwege artrose in mijn handen ben ik nu op een andere manier met dit mooie vak bezig: met PBS Advies help ik (mond)zorgpraktijken met het winnen en behouden van tevreden patiënten en blije medewerkers. Vanuit mijn ervaring en expertise begeleid ik teams en individuele (mond)zorgmedewerkers bij het ontwikkelen van een gastvrije(re) werkomgeving. Dat doe ik vanuit de stellige overtuiging dat gastvrij werken je werk leuker maakt – zowel voor het team, de medewerker als de patiënt.

Voor Dental Best Practice geef ik, naast vakinhoudelijke trainingen, verschillende trainingen over het thema gastvrijheid: de standaardtraining en teamtrainingen (op maat).

Cursisten zeggen dat de leerstof uit mijn trainingen goed bruikbaar en toepasbaar is in hun dagelijkse praktijk. Dat ze merken dat ik ‘uit de praktijk kom’ en ‘weet waarover ik praat en waarover het gaat’.

Tijdens deze cursus over gastvrijheid in de praktijk, wordt er dieper ingegaan op hoe belangrijk jouw rol als tandheelkundig medewerker hierin is. Er wordt hierbij antwoord gegeven op veel van jouw vragen.

De training geeft antwoord op de volgende vragen:

  • Wat is gastvrijheid in de tandartspraktijk en wat levert het op?
  • Hoe draag jij bij aan de gastvrijheid in jullie praktijk?
  • Hoe kun je met gastvrijheid het gedrag van de patiënt beïnvloeden?
  • Hoe ga je gastvrij om met verschillende patiënten?

Studiekosten: € 425,-

Studiemateriaal: € 25,-

Alle bedragen zijn BTW vrijgesteld

Studiebelasting
Totale studiebelasting is: 5 uur

Ingangsniveau
Werkzaam in de tandheelkundige praktijk

Certificaat
Na afloop van deze cursus, ontvang je – als bewijs van deelname – een certificaat

Events

Ieder jaar verrast Dental Best Practice weer met gave events! Denk bijvoorbeeld aan hét event voor de balieassistent of voor de praktijkmanager! Bekijk hier de agenda en meld je aan voor één van onze events.

Accreditaties

KRT Kwaliteitsregister Tandartsen
Q Keurmerk - Keurmerk voor alle tandheelkundige bij- en nascholing
KRM Kwaliteitsregister Mondhygiënisten
Register Preventieassistenten
CRKBO Centraal Register Kort Beroepsonderwijs