Het Event voor de Balie Assistent 2021

Vrijdag 24 september 2021 | 09.00 uur – 17.00 uu

 

Niets is meer zoals het was. Tijden zijn veranderd en zeker in de evenementen branche vraagt dit om omdenken, aanpassen en creatief denken.

Vandaar dat we dan ook ontzettend trots zijn dat hét Event voor de Balie Assistent in 2021 sowieso doorgang zal vinden en we jullie niet teleur hoeven te stellen. Dit najaar gaan we, samen met onze fantastische sprekers en tafelgasten, jullie verrassen met een Event op maat. Uiteraard hopen we dat iedereen er gewoon fysiek bij kan zijn. Mocht dit nog niet mogelijk zijn vanwege de Corona maatregelen, niet getreurd, dan zenden we deze unieke dag live uit!

 

Als Balie Assistent heb je een belangrijke rol in de Tandartspraktijk omdat alle werkzaamheden die je uitvoert van belang zijn voor het goed functioneren van de gehele praktijk. Je hebt te maken met verschillende taken die zowel patiëntgebonden als meer organisatorisch zijn. Tegenwoordig doet een Balie Assistent veel meer dan alleen de telefoon aannemen. Zo moet je bijvoorbeeld een juiste inschatting kunnen maken op het gebied van pijnklachten, behandelduur (inplannen in de agenda) en de communicatie naar de patiënt toe. Zeker met angstige patiënten kan dit lastig zijn.

Als Balie Assistent ben je het visitekaartje, een steun en toeverlaat. Een duizendpoot met een groot verantwoordelijkheidsgevoel!

 

Vrijdag 24 september; Hét Event voor de Balie Assistent. Wat kun je verwachten?

  • Een Event in de vorm van interactieve plenaire sessies waar jij als Balie Assistent centraal staat
  • Een Event waar communicatie met de patiënt centraal staat
  • Een Event waarbij we verder ingaan op angst herkennen en verminderen
  • Een Event waar je meer leert over traumatologie in het kindergebit
  • Een Event met discussie, presentaties en interviews
  • Een show in festival sfeer met foodtrucks en lekker eten!

 

Meld je dus snel aan voor dit bijzondere Event en ‘Get in Touch’ met collega’s uit de tandheelkunde!

09.00 - 09.30 Ontvangst
09.30 - 09.45 Dagvoorzitter Dyonne Broers, Tandarts & Directeur Zorg ACTA heet iedereen graag welkom!
09.45 - 11.00 Petra van Hartskamp en Sanneke Bos, Trainer / coach & acteurs ; Dear to Lead
11.00 - 11.30 Pauz
11.30 - 12.30 Dyonne Broers, Tandarts & Directeur Zorg ACTA; Omgaan met angstige patiënten voor de Balie Assistent
12.30 - 13.30 Pauze
13.30 - 14.30 Cyriëlle Jongkind, Pedodontoloog; Traumatologie in het kindergebit en Triage voor de Balie Assistent
14.30 - 15.00 Pauze
15.00 - 16.00 Daniëlle de Jonge, Expert in eigentijdse klantrelaties; De Human2Human aanpak voor extreem tevreden klanten
16.00 - 17.00 GET IN TOUNCH borrel

Onze sprekers:
Petra van Hartskamp en Sanneke Bos – Trainer / coach & acteurs Dare to Lead
In de praktijk verloopt de meeste communicatie probleemloos. Maar soms zijn er momenten waarbij emoties de overhand kunnen krijgen, bijvoorbeeld door een veeleisende patiënt, dominante baas of een lastige collega. In deze interactieve inspiratiesessie bieden twee actrices/communicatietrainers inzichten en praktische handvatten om in dit soort situaties de leiding te nemen en te houden. ‘Dare to Lead’, ook als het moeilijk wordt!

Dyonne Broers – Tandarts & Directeur Zorg ACTA
Omgaan met angstige patiënten voor de Balie Assistent

Als een angstige patiënt zich bij een tandartspraktijk meldt is het eerste contact meestal met de Balie Assistent. Dat kan aan de telefoon zijn, per mail of aan de balie. Omdat angstpatiënten vaak al veel hebben moeten overwinnen om de eerste stap naar de Tandarts te zetten is het extra belangrijk dat de Balie Assistent weet hoe ze het best met deze patiënten om kan gaan. Veel patiënten zijn immers angstig! Dat geldt voor kinderen en voor volwassenen. En ook als de patiënt na de behandeling weer terugkomt bij de balie kan ze een grote rol spelen bij de opvang van de patiënt. Tijdens deze presentatie leer je met een aantal eenvoudige tips angst snel te herkennen en leer je wat handig is om te zeggen en wat juist niet. En zo help je bij het verminderen van angst. Deze tips helpen ook om angst te voorkomen, dus ze kunnen bij bijna iedereen toegepast worden. Verder zullen we een aantal bijzondere situaties bespreken, die het gevolg kunnen zijn van angst: patiënten die boos of onredelijk worden, patiënten die niet meer terugkomen, patiënten die bijna niets zeggen etc. Als je weet waar het gedrag vandaan komt, is het al makkelijker er goed mee om te gaan.

Cyriëlle Jongkind - Pedodontoloog
Traumatologie in het kindergebit en Triage voor de Balie Assistent

Je zit aan de balie en de telefoon gaat! Een moeder, helemaal overstuur. Haar dochter is gevallen en ze ziet alleen maar bloed bij haar mond. Het lijkt alsof er tanden zijn uitgevallen. Wat doe je en welke vragen stel je als Balie Assistent? Deze lezing gaat over traumatologie in het kindergebit. Triage aan de telefoon, eerste hulp en adviezen en wat voor soort aangezichtstrauma kom je tegen. Theorie en casuïstiek.

Daniëlle de Jonge - Expert in eigentijdse klantrelaties
De Human2Human aanpak voor extreem tevreden klanten

‘One size fits none’, zeker als het gaat om het tevreden houden van klanten! Klanten verwachten – en verdienen – échte aandacht, vanaf het moment dat ze contact opnemen met de praktijk tot en met de jarenlange klantrelatie die daarop volgt. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, communicatie en tevredenheidsonderzoeken. In deze presentatie laat Daniëlle de Jonge je zien hoe jij dat vorm kunt geven in de dagelijkse praktijk.

vrijdag 24 september 2021, TV Show Studio Hart van Holland
Ontvangst van het Event is om 09.00 uur, waarna we om 09.30 uur van start gaan. Het Event eindigt rond 17.00 uur.

Nog geen reacties geplaatst

Sorry, the comment form is closed at this time.