Het 6e Event voor de Balie Assistent

 


Vrijdag 15 november 2019 te van der Valk Hotel Apeldoorn ‘de Cantharel’

 

Alweer een jaar geleden, ons memorabele Event in Burgers Zoo!

Op 15 november 2019 is het weer zover: dit keer is de plaats van handeling ‘De Cantharel’ te Apeldoorn.

Wat kunnen jullie dit jaar verwachten?

Nou, we hebben weer een gevarieerd programma samengesteld, met als rode draad ‘tactvol en effectief communiceren’, zowel in teamverband, als één-op-één met collega en/of patiënt.

Hierbij speelt stembeheersing eveneens een belangrijke rol.

Ook communicatie op het gebied van klachtenbehandeling komt aan bod. En last but not least, het soms heikele aspect van de betalingsplicht.

Het wordt absoluut weer een leerzaam en vooral ook leuk Event!

 

Programma

09.00 uur – 09.45 uur   Ontvangst

09.45 uur – 10.45 uur   Omgaan met kritiek en bezwaren
                                         Liesbeth den Hollander

10.45 uur – 11.15 uur   Pauze

11.15 uur – 12.15 uur   Is jouw stem ook toe aan een workout?  
                                     Annemieke Rhee

12.15 uur – 13.15 uur   Pauze

13.15 uur – 14.15 uur   Teamfundamenten
                                        Kirsten Heukels

14.15 uur – 14.45 uur   Pauze

14.45 uur – 15.45 uur   Recht aan de balie
                                        Jolanda van Boven

15.45 uur – 16.15 uur   Motivational Interviewing
                                        Ellen Zwart

 

Sprekers en onderwerpen

Omgaan met kritiek en bezwaren, door Liesbeth den Hollander

Klachten, bezwaren of ongeduldig gedrag van patiënten, gepaard gaand met hooglopende emoties. We krijgen er allemaal weleens mee te maken. Soms heb je er wellicht ’s avonds nog last van!

Hoe kun je nu het beste omgaan met deze kritiek en bezwaren?

Hoe kun je meer invloed uitoefenen in dergelijke omstandigheden, zodat de situatie prettiger verloopt?

Tijdens deze sessie gaat Liesbeth uitvoerig op deze problematiek in.

 

Liesbeth den Hollander
Liesbeth werkte 25 jaar in diverse management- en directiefuncties in de Leisure industrie. In 2013 startte ze trainingsbedrijven The Bridge en Medior Didact met als expertise leiderschaps-, management- en communicatietrainingen.

Liesbeth is een positieve energieke trainer, die je vanuit bewustwording aanzet tot actie.

                                                                                                                                                                                    

Is jouw stem ook toe aan een workout? door Annemieke Rhee

Je besteedt vast weleens tijd aan: Hoe zie ik eruit? Hoe kom ik over?

Maar hoe klink je eigenlijk in gesprekken? De eerste indruk die je afgeeft is vaak met je stem.

Jouw verhaal kan nog zo goed zijn, maar als deze niet overeenstemt met je stem en met je houding, kan de inhoud ervan verloren gaan.

Je stem is je akoestische visitekaartje. Om de impact van wat je wilt overbrengen te vergroten, is je stem(gebruik) dan ook erg belangrijk.

Tijdens deze workshop/lezing leer je hoe je jouw communicatiekracht kunt vergroten met je stem en met je houding.

 

Annemieke Rhee
Annemieke heeft als stemcoach/logopediste al veel bekende en minder bekende sprekers met succes geholpen bij hun stem- en presentatietechnieken.

Als expert op het gebied van stemgebruik vertelt Annemieke je graag meer over de kracht van je stem en hoe je die effectief gebruiken kunt.

                                                                                                                                                                                    

Teamfundamenten, door Kirsten Heukels

Wat maakt een groep mensen een team? Hoe krijg je dit voor elkaar?

Welke dingen helpen daarbij en hoe kun je daar aandacht aan besteden? Wat zijn remmende factoren en hoe kun je deze aanpakken?

Dat zijn allemaal vragen die aan bod komen bij de opbouw van een team.

De fundamenten waarop een team gebouwd wordt, dat is waar we vandaag aandacht gaan besteden, plus uiteraard aan de positie die jij daarin kunt nemen.

 

Kirsten Heukels
Kirsten is opgeleid als organisatiecultuur-deskundige met een specialisatie in ‘profiling’: het analyseren van (micro)expressies in het gezicht, gecombineerd met lichaamstaal en stemgebruik.

Na een gecombineerde studie rechten is zij gestart met een eigen mediatorpraktijk, waarin zij verschillende soorten communicatie- en gedragsbeïnvloeding technieken toepast met als kernwaarden: professioneel, transparant en menselijk.

                                                                                                                                                                                     

Recht aan de balie!, door Jolanda van Boven

Klachtenbehandeling

Als een patiënt een klacht heeft is het erg belangrijk dat deze het gevoel heeft dat u hem/haar serieus neemt. Ga niet op de klacht in, maar stel ogenblikkelijk de tandarts op de hoogte.

Betalingsplicht

Patiënten hebben weinig plichten. Maar de plicht tot betaling voor de verleende zorg is een heel belangrijke. Die plicht hangt niet af van het feit óf de behandeling heeft geholpen, er is een dienst verleend en dáár betaalt de patiënt voor.  

Jolanda gaat uitgebreid in over het hoe/ waarom en belang van klachtenbehandeling en betalingsplicht.

 

Jolanda van Boven
Jolanda van Boven heeft een juridische adviespraktijk. Zij is gespecialiseerd in het gezondheidsrecht, waarbij zij zich richt op zorgaanbieders in de eerste- en tweedelijns gezondheidzorg met expertise op het gebied van privacy in ketensamenwerking. Jolanda is bovendien medeoprichter van een stichting die zich bezighoudt met de aanpak van relationeel geweld en kindermishandeling.

                                                                                                                                                                                    

Motivational Interviewing door Ellen Zwart

Motivational Interviewing (of te wel: Motiverende gespreksvoering) is een evidenced based methodiek die je inzicht en handvatten geeft om de motivatie van mensen te vergroten en meer resultaten te boeken bij gedragsverandering. 

Meestal gaat het prima met de samenwerking tussen jou en jouw patiënten/collega’s. Maar wat doe je wanneer het minder goed gaat? Soms raken we als professionals geïrriteerd door het feit dat mensen ‘ja’ zeggen en ‘nee’ doen. Als professional raken we soms gefrustreerd en denken: “hoe vaak moet ik het nog vertellen?”

 

Ellen Zwart
Sinds 2001 is Ellen actief als communicatietrainer in het onderwijs en de gezondheidszorg. Daarvoor heeft ze 25 jaar als mondhygiëniste gewerkt, dus ze kent de klappen van de zweep. Door haar ervaring met allerlei patiënten kan ze eenvoudig een vertaling maken naar de werkvloer. Haar opleiding tot communicatietrainer heeft ze behaald aan het NTI-NLP instituut te Limmen in 1999. Sinds 2010 is ze ook lid van het NTI-NLP gilde voor trainers.

 

Data, locatie en aanvang

Vrijdag 15 november 2019, van der Valk Hotel Apeldoorn ‘De Cantharel’
Ontvangst van het Event is om 09.00 uur, waarna we om 09.45 uur van start gaan. Het Event eindigt rond 16.15 uur.

 

Doelgroep

Balie Assistent

 

Congresmateriaal

Tijdens het congres ontvangt u een werkboek en aan het einde van het congres krijgt iedere deelnemer een certificaat.

 

Kosten

De kosten voor dit congres bedragen €295,- per persoon (vrijgesteld van BTW)

 

Informatie

Telefoonnummer: 055-3121050 of info@dentalbestpractice.nl

 

Inschrijven
Klik hier en schrijf u in!

 

Nog geen reacties geplaatst

Sorry, the comment form is closed at this time.