Het 7e Event voor de Balie Assistent

 

Het Event voor de Balie Assistent
Vrijdag 13 november 2020, Miele Experience Center te Vianen

 

De balie assistent is de poortwachter van de praktijk, een duizendpoot die van alle markten thuis moet zijn: van klantgerichtheid, acquisitie tot verkoop en relatiebeheer.

De spil tussen tandarts, patiënt en collega’s. Hoe fijn is het dan niet wanneer je je licht op kunt steken bij communicatie experts, extra kennis op het gebied van communicatie op kunt doen of alternatieve manieren van communiceren leert.

Op het komende Event voor de Balie Assistent, op 13 november 2020, delen trainer/coaches, een jurist en een expert op het gebied van gastvrijheid graag hun ervaringen en kennis!

PROGRAMMA

09.00 uur – 09.45 uur   Ontvangst

09.45 uur – 10.45 uur   Dear to Lead, Petra van Hartskamp en Sanneke Bos                                    

10.45 uur – 11.15 uur   Pauze

11.15 uur – 12.15 uur   De Human2Human aanpak voor extreem tevreden klanten, Daniëlle de Jonge

12.15 uur – 13.15 uur   Pauze

13.15 uur – 14.15 uur   Gastvrij zijn: wat betekent dat eigenlijk? Xander Lub

14.15 uur – 14.45 uur   Pauze

14.45 uur – 16.00 uur   Casuïstiek spreek’uur’, Jolanda van Boven

 

Sprekers en Onderwerpen

Dare to Lead, Petra van Hartskamp en Sanneke Bos, acteurs

In de praktijk verloopt de meeste communicatie probleemloos. Maar soms zijn er momenten waarbij emoties de overhand kunnen krijgen, bijvoorbeeld door een  veeleisende patiënt, dominante baas of een lastige collega.

In deze interactieve inspiratiesessie bieden twee actrices/communicatietrainers inzichten en praktische handvatten om in dit soort situaties de leiding te nemen en te houden.

‘Dare to Lead’, ook als het moeilijk wordt!

 

Petra van Hartskamp (1964) is trainer/coach en actrice. Zij studeerde af aan de Theaterschool in Amsterdam. Speelde in diverse theater en tv-producties, zoals: Pleidooi, Westenwind, GTST, Flodder, De Geheime Dienst. Ze heeft lesgegeven bij Buitenkunst en aan diverse theateropleidingen. Ze volgde een opleiding intuïtieve ontwikkeling, deed de Post HBO-opleiding tot coach en communicatietrainer, volgde zowel Dramatechnieken in training en coaching als een Masterclass Reflecteren In Actie, Voice Dialogue , Deep Democracy en de studie Jung Psychologie en Systemisch Wijzer en Systematisch Werken.  Daarnaast is zij gecertificeerd Belbinteamroltrainer. Naast het werk voor Archetypisch JIJ ontwikkelt zij voor organisaties communicatietrainingen op maat.

 

Sanneke Bos (1971) is trainer/coach en actrice. Ze is afgestudeerd aan de Theateropleiding Eindhoven en speelde daarna 7 jaar in tal van producties bij het RO Theater, onder leiding van Guy Cassiers en Alize van Zandwijk. Sanneke deed ook  film- en tv-werk (Nadine, Schwrm, Scheepsjongens van Bontekoe, Penoza en Moordvrouw). Ze volgde de opleiding tot transpersoonlijk coach en trainer aan het NLP Instituut Smara Shiddi in Rotterdam. Daarnaast verdiepte zij zich in Voice Dialogue, Familieopstellingen en ‘De Kracht van Ja’. Sinds 2005 speelt en traint zij voor diverse trainingsbureaus.

 

De Human2Human aanpak voor extreem tevreden klanten, Daniëlle de Jonge, expert in eigentijdse klantrelaties

‘One size fits none’, zeker als het gaat om het tevreden houden van klanten!

Klanten verwachten – en verdienen – échte aandacht, vanaf het moment dat ze contact opnemen met de praktijk tot en met de jarenlange klantrelatie die daarop volgt. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, communicatie en tevredenheidsonderzoeken. In deze presentatie laat Daniëlle de Jonge je zien hoe jij dat vorm kunt geven in de dagelijkse praktijk.

 

Daniëlle de Jonge startte na de studie Bedrijfseconomie in 2007 een eigen onderneming en is sindsdien actief als: 
Spreker op evenementen, teamdagen en andere bijeenkomsten.

Trainer voor het geven van workshops over klantgerichtheid, acquisitie, verkoopgesprekken, netwerken en relatiebeheer. Recent ontwikkelde Daniëlle de online training ‘Stop met verkopen!’

Auteur van ‘Verleid de klant’ (2013) en ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ (2015) en ‘Extreem klantgericht’ (2019).

 

Gastvrij zijn: wat betekent dat eigenlijk? Xander Lub, professor Hospitality.
Een bezoek aan de tandarts, daar zitten we vaak niet op te wachten toch? Maar waarom eigenlijk? En hoe kan de cliënt er toch een aangename, gastvrije en misschien zelfs betekenisvolle ervaring opdoen?

In deze lezing zal ik ingaan op de volgende zaken:

-Wat betekent het woord gastvrijheid eigenlijk en welke perspectieven zijn er in dat verband?

-Hoe creëer je een gastvrije ervaring?

-Welke rol speel je als baliemedewerker daarbij?

 

Xander is verbonden aan Nyenrode Business Universiteit, Leiden Universiteit en de Vrije Universiteit en houdt zich onder andere bezig met onderzoek naar hoe mensen hun omgeving beleven en betekenis verlenen aan (gastvrije) ervaringen. Hij heeft 20 jaar ervaring in hotelonderwijs, onderzoek in en advies aan de gastvrijheidsbranche. Xander is vice-president van de European Council on Hotel, Restaurant & Institutional Education, en spreekt regelmatig op internationale congressen.

 

Casuïstiek spreek’Uur’Jolanda van Boven, jurist in de gezondheidszorg

Elk jaar weer een feest wanneer Jolanda van Boven op het podium staat en met gemak met slechts één sheet samen met het publiek ruim een uur vult.

Ditmaal behandelt zij zonder voorbereiding Casuïstiek die door het publiek aangedragen wordt.

 

Jolanda van Boven heeft een juridische adviespraktijk. Zij is gespecialiseerd in het gezondheidsrecht, waarbij zij zich richt op zorgaanbieders in de eerste- en tweedelijns gezondheidzorg, met expertise op het gebied van privacy in ketensamenwerking. Dit betreft zowel ketensamenwerking in de gezondheidszorg als in het publieke domein, zoals Centra voor Jeugd en Gezin, Openbare geestelijke gezondheidszorg en Veiligheidshuizen.

Jolanda is mede-oprichter van de ‘Leertuin Samenwerken aan Zorg &Veiligheid’ en van de Stichting ‘Veilige Haven’ die zich bezighoudt met de aanpak van relationeel geweld en kindermishandeling.

 

DATA EN LOCATIE

Vrijdag 13 november 2020, Miele Experience Center te Vianen

DOELGROEP

Baliemedewerkers

 

KOSTEN

De kosten voor dit Event bedragen € 295,– BTW vrijgesteld per persoon

 

INSCHRIJVEN
Klik hier en schrijf u in!
Nog geen reacties geplaatst

Sorry, the comment form is closed at this time.